Vi utför all typ av service och reparation.

Varmt välkommen till din Mekonomen Bilverkstad i Sundbyberg! Här i verkstaden servar och reparerar vi i princip alla bilmärken, nya som gamla. Våra mekaniker och biltekniker kombinerar erfarenhet och upparbetad ”know how” med modern teknik och IT.

AC-certifiering

Vi är certifierade att utföra alla typer av arbeten på luftkonditioneringar i alla typer av bilar. Läs mer »

Däckhotell

För ett bekymmersfritt bilägande erbjuder vi oss att förvara dina däck i vårt däckhotell. Läs mer »

Hjulinställning

Med en hjulinställning slipper du snedslitna däck och vibrationer i ratten! Läs mer »

Släcker tvåor

Gick din bil inte igenom den årliga kontrollbesiktningen?
Lugn, vi hjälper dig! Läs mer »

Bilglas byte/rep

Vi hjälper dig med lagning av stenskott och byten av glas på alla bilmärken och årsmodeller.Läs mer »

Fleetverkstad

Ta kontroll över dina fordonskostnader med hjälp av oss på Mekonomen Fleet. Läs mer »

Biltvätt

Få din bil skinande ren! Vi handtvättar din bil för hand både utvändigt och invändigt. Läs mer »

Kontakta oss!

Välkommen att kontakta oss för en boknings eller offertförfrågan.

Vanliga verkstadsfrågor.

Här kan du hitta svar på de vanligaste frågorna som vi får ställda till oss. Får du inte svar på just din fråga så är du självklart välkommen att ringa08-627 92 02 eller skicka ett mejl till mekonomen@mbvsundbyberg.se

Gäller nybilsgarantin hos en Mekonomen verkstad?

Ja. I verkstaden servas och repareras bilar av alla märken, nya som gamla. Eftersom Mekonomen alltid använder originalreservdelar och följer biltillverkarens servicerekommendationer, gäller din nybilsgaranti. Din servicebok stämplas med Mekonomen Bilverkstad vilket ger dig trygghet och ett varaktigt värde på din bil. Dessutom får du hela 3 års garanti på reservdelarna. – See more at: http://www.mekonomen.se/kundtjanst/faq-verkstader-och-bokningar#sthash.D9uA7naR.dpuf

Vad gäller vid garantireparationer?

Det är bilåterförsäljaren som ska åtgärda garantireparationer som uppkommer under bilens garantitid. Detta är de märkesbundna verkstäderna skyldiga att stå för och samtidigt är detta det enda som de har ensamrätt på. – See more at: http://www.mekonomen.se/kundtjanst/faq-verkstader-och-bokningar#sthash.D9uA7naR.dpuf

Vad är skillnaden på service och reparation?

Service innebär att man underhåller och säkerställer bilens funktion. Reparation däremot innebär helt enkelt att man åtgärdar något som inte fungerar. – See more at: http://www.mekonomen.se/kundtjanst/faq-verkstader-och-bokningar#sthash.D9uA7naR.dpuf

Får jag en stämpel i serviceboken hos Mekonomen?

Självklart, se bara till att den ligger tillgänglig i bilen när du lämnar in den.

Vad är en reservdel?

EU har definierat en reservdel som en produkt (av samma kvalitet som den ursprungliga) som ska monteras i eller på ett motorfordon för att ersätta komponenter som är nödvändiga för nyttjande av detsamma, undantaget bränsle. – See more at: http://www.mekonomen.se/kundtjanst/faq-verkstader-och-bokningar#sthash.D9uA7naR.dpuf

Vad innebär er prisgaranti?

Vår prisgaranti innebär att vi ger dig dubbla mellanskillnaden i prissänkning om du hittar ett billigare service- eller reparationsalternativ – till ordinarie pris – hos en märkesbunden verkstad. Mekonomen Prisgaranti gäller när du gör en bokning för service eller reparation på din bil hos Mekonomen Direkt eller hos din verkstad och samtidigt (eller senare, dock innan arbetet påbörjas) kan visa oss att du blivit erbjuden ett lägre totalpris på jämförbar service eller reparation de senaste 30 dagarna hos en märkesbunden verkstad på samma ort. Mekonomen Prisgaranti gäller när delar från Mekonomens ordinarie sortiment används. Däck-, glas-, plåt- och plastarbeten omfattas inte av prisgarantin. – See more at: http://www.mekonomen.se/kundtjanst/faq-verkstader-och-bokningar#sthash.D9uA7naR.dpuf

Får jag alltid ett skriftligt kostnadsförslag i verkstan?

Ja, vi ger dig ett skriftligt kostnadsförslag på reparationen i enlighet med Motorbranschens och Kontrollerad Bilverkstads föreskrifter.